Sabtu, 5 Januari 2013

Rumahku hampir dijilat api=(

ehmm actually td baru post satu entry kan?ehm alkisahnya lepas aku duk syok2 taip entry sal impian aku 2013 da siap publish aku dapat call dari ibu..terkejut dan aku menangis bila ibu ckp rumah aku hampir shj dijilat api..YA ALLAH kau telah selamatkan ibu dan adik aku serta tempat perlindungan ku..ALHAMDULLILLAH syukur sgt2...nasib la tiada apa2 yg terjadi..tp ibu citer td dlm call ibu rasa cuak giler bila api makin marak..ehm aku pun bukak fb sekali dlm fb jiran aku ada post picture2 kejadian..memang ternyata rumahku hampir2 dijilat api...ALLAH maha penyayang..aku syukur sgt2...x terucap dgn kata2...meh tgk picture semasa kejadian...dan selepas kejadian...betul2 sebelah rumah aku...


api sedang marak..rumah aku yg pink tu..dekat kan?



asap da mula berkepul2x..adik aku yg pakai tshirt putih cuba menolong..masa ni pihak bomba lambat smpai..ibu x yah citer la risau sgt2 da...




api makin marak !



bomba datang setelah 4 kali call..bomba siap kata le claim sebab diowg lambat dtg huhu =.=







pihak bomba sedang berusaha..



alhamdullillah api tidak sempat sampai ke rumah aku..syukur sgt2..kalo x mana aku nk tinggal..so pengalaman pertama dalam 2013=.=

mood: harta didunia hanya sementara..berhati2 dgn api !

8 ulasan:

Nurul Ainaa berkata...

cam ne boleh jadi cam tu. kesian awak.semoga semua baik2 aje =)

Cik Amal berkata...

alhamdulillah.. nasib abik tak jadi pape..

Hamir Rahman berkata...

fuhh nasib baik dapat dipadamkan dengan cepatnya. kalau tak.

apa2pun alhamdullilah lah takde kemalangan jiwa berlaku :D .

::Misz sunsWeetz:: berkata...

@Nurul Ainaamenurut pihak tertentu ada berlaku litar pintas tp masih disiasat

::Misz sunsWeetz:: berkata...

@Cik Amalalhamdullillah=)

::Misz sunsWeetz:: berkata...

@Hamir Rahmantula nasib dipadam awal ..alhamdullillah=)

Miss Nurul berkata...

ujian kecil. semoga tabah. :-)

::Misz sunsWeetz:: berkata...

@Miss NurulINSYAALLAH..TQ

Misz Sunsweetz a.k.a cikgu wadi

assalamualaikum 👀.. selamat malam semua.. tiba-tiba malam ini macam ada mood nak berblogging hik3 rindu sebenarnya nak berblog nak g walk...