Pengikut

Rabu, 30 Januari 2013

Cucur Manis

Harini godeh2 blog jumpa resipi pastu tekak rasa nk makan cucur manis ala cm cucur adabi lemak manis tu tp tu yg segera yg aku buat ni yg ori..sgt mudah dan boleh dapat banyak haha kejam x?tu motif sebenarnya ialah kalo yg tepug cucur adabi tu sebungkus rm2.20 kalo x silap sekali masak utk 5 owg mana la cukup hoho maka aku dgn rajinnya pergi ke dapur godeh2 cari2 last2 jumpa bahan-bahannya .Antara bahan-bahan yg diperlukan adalah :

1) tepung gandum
2) susu sejat manis 
3)gula
4) Yis a.k.a ibu roti mauripan
5) air secukupnya hoho
6) minyak

Mula-mula kowg cmpur bahan2 1-5 kat atas tu ikut suka aty haha sebb aku ikut rasa je masa cmpurkan td maka aku x le g tau sukatan sebenar ala tp kowg mesti pro beb dlm bub dapur ni kan maka x yah la aku nk cite bagai kuang3x..



kemudian panaskan kuali dan mula mengoreng
sebelum tu biakan dalam10-15minit adunan td bagi yis tu berfungsi haha=p






akhirnya cucur anda akan menjadi seperti cucur aku..sapa yg pro dlm bub membentuk cucur memang aku salute la aku x bape sgt tp ok la sedap dan gebu dimakan dgn teh susu hoho..

tetibe ingat encik tunang haha dia kata dia x minum petang tp aku pulak pakar dlm bub minum petang haha memang contra habis la gua ckp sama lu..xpe2 encik tunang WAJIB makan bila aku da masak haha=p 

akhirnya boleh dihidang seperti dibawah ok !

yummy3x


2 00000 sunsweetz comment:

Hayati Harun berkata...

eh..eh..lama x buat cucur manis ni...esok nak buat ler

::Misz sunsWeetz:: berkata...

@Hayati Harunbuatsenang dan ringkas jer kan?hehe =)lapar lak hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...