Pengikut

Selasa, 4 Disember 2012

B.I.G 2012

Salam blogger..
fuh..tercungap2 aku nk curik masa tinggal 2 minggu + study week jer lagi nk final exam..so PSM 1 pun da nk kena anta..chapter 3 aku masih ke laut hoho.. mata da macam panda..selera makan pun cm da kurang sebab bila fikir kerja x de selera nk makan da..ehmm cabaran betoi jd dak final year ni...ehm nk balik rumah weekend pun mcm berkira..rasa cam waste time tuu pergh sampai cmtu wey aku rasa huhu..

so berbalik pada tajuk entry aku amik masa dlm 15 min nk citer apa yg terjadi masa KEM B.I.G hujung minggu lepas..ehm Kem ni di buat  di Pusat Kokurikulum Johor Kem Tasek Utara, Johor kira nya aku camping dlm bandar la hihi..ehm sebelum B.I.G aku kena ikot P.E.K.S.O selama 2 hari PEKSO tu aktiviti atau taklimat mcm ne nk ajar para pelajar cara @ teknik olaraga, balapan, bola tampar,bola baling dan lontar peluru serta rejam lembing dan juga lempar cakera..kiranya kalo aku kena ajar PENDIDIKAN JASMANI + KESIHATAN aku da ada asas la hoho..selain tu ada gak la taklimat + workshop resume ngn interview..ehm pastu baru la kitaowg g B.I.G nie.. meh tgk tentatif program B.I.G dan paling penting hari terakhir B.I.G le ada mock interview le bayangkan x da nk lek cmping dengan bukak khemah kena pakai baju formal means baju kurung itula yg aku kena wat dgn dak2 final year pendidikan UTM SKUDAI JOHOR hoho mantap kan ?? =.@


TENTATIF BIG
HARI
MASA
AKTIVITI
TINDAKAN
JUMAAT
2.30 ptg
Bertolak 

30/11/2012
3.00 ptg
Pendaftaran


4.00 ptg
Roll Call 1


4.30 ptg
Slot 1 : Camp Craft


5.00 ptg
Pasang khemah & pentadbiran


6.00 ptg
Roll call 2


7.00 mlm
Pentadbiran


9.00 mlm
Malam kebudayaan


11.30 mlm
Pentadbiran





SABTU
5.45 pg
Pentadbiran

1/12/12
6.30 pg
Roll Call 3


6.45 pg
Senam aerobik


7.30 pg
Makan pagi


8.00 pg
Roll Call 4


8.30 pg
Aktiviti outdoor ( Bahagian A)


10.00 pg
Minum pagi


10.30 pg
Aktiviti outdoor (Bahagian A)


1.00 ptg
Makan tengahari / pentadbiran


1.45 ptg
Roll Call 5


2.00 ptg
Aktiviti outdoor (Bahagian B)


5.30 ptg
Minum petang / pentadbiran


8.30 mlm
Roll Call 6


9.00 mlm
Kembara malam


12.00 mlm
Pentadbiran





AHAD
5.45 pg
Pentadbiran

2/12/12
6.30 pg
Roll call 7


6.45 pg
Senam aerobik


7.15 pg
Makan pagi


7.45 pg
Roll Call 8


8.00 pg
Slot 2 ()


10.00 pg
Minum pagi


10.30 pg
Slot 3 ()


12.30 tgahari
Majlis penutup


1.30 ptg
Pulang ke UTM








 so tu la tentatif yang aku ckp..padat dan best giler... paling aku seronok bila aku kena wat aktiviti outdoor cm wall climbing, flying fox, laluan berhalangan , rapelling , dengan aktiviti ikhtiar hidup..memang best ..cuma aku x wat wall climbing dek kerana masa da suntuk dan juga aku punya tangan da mula rasa sakit2 hihi... dlm ikhtiar hidup aku ngn dak2 kump aku diberi :
  •  1 ponco 
  • 2 batang kayu 
  • 2 batang rod besi sebagai penyepit nk bakar
  •  1 botol air minerl 
  • 2 biji telur 
  • 1 bateri besar 
  •  surat khabar 
  •  habuk kayu
  • dawai berus periuk
masa aktiviti ikhtiar hidup ni dilakukan kami dibahagikan kepada 2 kump besar dan 1 kump besar lagi akn wat 'NIGHT WALK' ehm so kump aku dpt wat aktiviti ikhtiar hidup kononnya akan rotate nnt tp disebabkan kekangan masa so x dpt rotate...tp aku baru tau nk nyalakan api guna bateri ngn dawai berus periuk jer jdikan dia cm spark api iaitu cas +ve ngn -ve berfungsi huhu unik wey memang kalo aku kena cmpak kat hutan gamaknya menangis je la aku tau hihi...so ilmu tu amat berguna.aku pun da penat ckp meh aku nk tunjuk gmba lak hihi...



ehm ce tgk pic aku kai helmet tu ehm masa tu aku nk wat flying fox 1st time tuu hihi nebes gak la=)


ni lak aku masa malam 1st sampai kitaowg da kena wat malam kebudayaan hehe pelik dlm byk2 camping  aku g malam kebudayaan malam pertama sampai kat camp site huhu aku kumpulan DORAEMON..dan kalo perasan sebenarnya bendera kita owg salah eja DORAEMON jdi DOREAMON hihi upps baru kantoi kih3x..tp mcm x perasan jer =p
paling penting kump aku dapat kump KREATIF yahoooo=)



ok ni lak gmbo masa sebelum mock interview..ehm kononnya study ngn sahira isu-isu semasa dlm pendidikan takut kena tanya nnt hehe..=p last2 banyak soklan based on our experience so le je jwb huhu


dan utk bro 'zul'
ni la gmbo cop mohor nya..
cop mohor ni dpt bila aku kena panjat tembok 5kaki wei...ehm ce bygkan dala badan aku besar nk panjat tembok 5 kaki..encik tunang da gelak2 bile aku citer sebab dia kata aku lembik..=.= yela kalo tentera tembok 5 kaki gerenti senang kan?
ni aku ?
ehmmm nasib ada kerjasama antara kump huhu 


sampai sekarang x hilang agi bdan pun lenguh2 yela warm up buat tp cooling down x wat amikk kaw ayooo! semua dak pendidikan duk sakit2 hihi.=p

mood: doakan aku dpt selesaikan PSM @ FYP I aku dengan jayanya...=)

0 00000 sunsweetz comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...