Pengikut

Jumaat, 19 Oktober 2012

Lawatan Ke KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA

alhamdullillah 
da selesai 1 projek assignment subjek SPP 4092 (isu dan masalah dalam pendidikan)
automatik 20% dlm tangan sudah huhu
kowg nk tau aku ngn dak kos aku kena wat satu sesi dialog @ temubual dgn pihak-pihak jabatan yg berkaitan dgn isu-isu dlm pendidikan yg kitaowg pilih kat KPM,PUTRAJAYA...
mak aihhh jauh tu dari UTM JOHOR nk ke PUTRAJAYA haha

jauhkan??
lebih kurang 4 jam jauh la..haha


anyway banyak input yg aku dpt daripada lawatan ni...

antaranya:
  1. Mahasiswa pendidikan IPTA perlu buka minda dan jgn pencilkan diri semata-mata nk dpt posting bwh KPM jer... at least le ceburkan diri dibawah MARA @ Institusi swasta yg len
  2. Mahasiswa Pendidikan perlu Kretif...^^
  3. Bila da dpt posting dan dpt kerja sila jlnkan tangungjwab shbz baik^^ tiada istilah guru dibebani dgn tugas-tugas yg banyak hihi
  4. emmm kalo dpt posting SABAH @ SARAWAK x payah nk mintak tukar.. bub fikirkan la anak bangsa dan matlamat kenapa nk jadi GURU ...^.@

ehmm so memang minda aku da terbuka la... dan ada siket motivasi dan x payah risau sgt sal posting bub kalo x dpt kerna fikir cara lain.. be a smart graduate^^ dont be a graduate that so choosy the job haha

moh layan pic yg sempat aku snap 

 




 






























mood: esok nk TECS lak.. TECS tu ala2 MUET kat UTM sebelum nk GRAD kena LULUS benda nie ^^ wish me gudluck.. speaking la esok gamaknya..  mkn keju oke haha not belacan =p

0 00000 sunsweetz comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...