Pengikut

Rabu, 2 Mac 2011

Cucur Ikan Bilis...yummy!!

"Kami da pulang emak buat cucur....
mudah saja tambah air...Adun sebati cepat & segera...
cucur ADABI namanya  hehe...(*lalalala...menyanyi dgn riangnya)"

**************
Pernah dengar x lagu CUCUR ADABI hehe..anyway Ms baru je pas mkn Cucur adabi YUMMY 3X
dapnyer....hehe
lagi2x kena ngn air TEH O panas...fuh Meletoppp ...hehe
Kamu2x ni pernah makan n buat x cucur adabi segera nie?mesti pernah kan..so Ms nk tunjuk jugak mcm ne nk buatnyer kui3x
yg da tau le duk tepi senyap2x  sshhhhhhh ~!
huhu

Mula-mula beli la tepung nie hik3
:
:
:
:
:

kemudian
masukkan ke dalam mangkuk tepungnya hehe

:
:
:
:
:
:
bancuh ngn air sehingga sebati dan kemudiannya

Pastu
gorengla CUCUR ADABI anda dalm kuali yang panas minyaknya hehe
(*Ms tu guna rice cooker jer...)
hehe life hostel besela...

Tepung cucur ADABI ni ada pelbagai rasa tau
nak yang lemak manis pun ada
ikan bilis pun ada
udang pun ada
ehm rasa la..MESTI MAU ~ hehe



dan boleh dimakan bersama AIR TEH O PANAS ...disajikan ketika minum petang
yummmy~


2 00000 sunsweetz comment:

ardinihumaira berkata...

nak jugak :D

Ms sunsWeetz berkata...

@ardinihumaira:meh dtg UTM hehe....=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...