Isnin, 31 Januari 2011

Ms Sunsweetz drift ke TESCO KULAI ..hehe

huhu anyway anything entry kali nie Ms nk story about today haha
actually td petang kul 3pm Ms n my mum go to Tesco kat Kulai johor
My mum n Ms lepak2x dlm Tesco sampai kul 6pm fuh!! lama kan?
hehe
tula owg pempuan kan?hehe lau shopping x enggat dunia sekeliling haha
that's why my dad malas nk ikot Ms n mum haha
Ms drive tau ceh! yelah mengasah bakat yg telah dikurniakan oleh Pak cIK JPJ haha
lebih kurang  2 bulan Ms punya lesen P hehe fresh ag kan??
tp alhamdullillah bila da selalu bwk perasaan takot sudah hilang

huhu
ehm sampai Tesco Ms beli Barang make-up Ms coz khamis ni (3 aribulan 2) Ms mau pergi kenduri kahwin abg sedara so mau canteq2x haha
pastu my mum belanja KFC tu..katanya sempena Besday ms yg lepas hehe suker2x...
yelah besday Ms kan masa tu Ms ada kuliah x cuti so x disambut agi td petang gak ibu n ayah sambut tp kecil2an je yela da 22 tahun tu hehe malu lak nk potong2x kek ..haha

tp masa 26 januari yg lepas Unyer da sambut besday Ms..Unyer belanja Ms makan kat danga bay huhu tepi pantai ..ada kapal Danga Cruise yg cntik agi..rugilak x tangkap gmbo masa tu haha
pastu Pas li barang dapur my mum n Ms g li baju kurung angah lak...huhu
baru RM68 sepasang tp bila mintak ditawar dapat RM60 huhu apa lagi 
amik satu huhu
Ms nk li shawl td syg duit lak ..coz nk simpan nk g mandi air terjun lau jadi 12 feb ni itupun cuaca ok
Pastu pas li KFC mum n Ms pun lek sampai umah kul 6pm...fu lama gak shopping hehe
LOVE U MUM n DAD=)
ehm anyway this year happy giler...
especially Ms da ada unyer hehe
love unyer forever.....

Ahad, 30 Januari 2011

Jelousnya....nak jugak ! huhu

fuh...jeles giler kamu2x sumer
td adik Ms balek dr keje dier li hp baru tu
ehm bek punyer hp tau..
blackberry CSL  ehm da la lawa..nasib bek dier x li warna putih
dier kata kat Ms harga HP tu RM229 JER..wow
jom tgk hp apa yg Adeq Ms beli
jeng2x
:
:
:
:
:




(*ni pic dr encik google)
mcm nila hp baru adeq Ms..wow makin bergaya la dier
biler Ms le pakai hp cm dier nie..ehm cepatla Ms keje
ehm xpe2x...
mesti maku2x tertanya adeq Ms keje pe?
umur bpe?
adeq Ms ni keje part time after SPM dier yg lepas
dier keje sebagai Quality Control kat kilang GHIMLI SDN.BHD
ehm rezeki dier walaupun bawah umur x cukup 18 thun (lan 3 ni bru 18)
da dpt jd QC...kat kilang
hehe
Actually ms memang sgt2x jeles!!Uwaaa nak  hp cm tu gak !!
hehe



(*nak yg ni ) hehe

Sabtu, 29 Januari 2011

Ms sunsweetz go to karok !

27 Januari 2011
hehe
after besday Ms..(iaitu 26 Januari 2011)
Ms kuar la ngn dak2x Ms..ain,hafika,ngan cah !
Ms n the geng sewa kete...cah yg bawak masa lek cik fikaD'mango yang bwk(hehe)
actually nk kuar n sewa kete awal tp disebabkan 28 januari 2011 ramai giler owg nk lek time malam2x ni la diowg nk sewa kete gak..jdnya full !
so kul 10pm bru dpt kete
pastu
Ms n the geng terus nk g KG.MELAYU Johor nk mam ABC..ABC dier dap sgt..
nak tgk gmbo ABC KG.MELAYU X??
jom tgk..alamak x da lak gmbonye hehe nnt Ms g makan Ms snap ea?jgn marah
:
:
:
:
tp sedih giler Ms n the geng lupa jln nk g KG MELAYU tu..jdinya samapi2x kat tempat tu kul 12am
da..kedai pun sudah tutup
so we all dicide makan kat sebelahnya iaitu RESTORAN TERATAK IBUNDA
Ms belanja ...sebagai balsan x SESAT haha
pau Si ain mau g karok..apalagi Ms pantang diajak..huhu
kitaowg pun g la..byg giler lagu kami nthe geng melalak haha...huhu
:
:

yg ni Ms ngan Ms Fika D'mango hehe(pelik x nama dier hehe)
macam adek beradek x?
huhu
ni kat restoran TERATAK IBUNDA
:
:
:



argh tu dier..karok habis..paling lentok Ms la haha...sore sedap bangat la tu hehe
masa ni lagu Frans (kau lilin cintaku)
ehm yg bju merah tu AIN...
ecah g amik gambo lak die malu2x kucing haha
:
:
:
:
:


huhu
Fika D'mango nyanyi lagu oooo Bunga..nsb bek Ms x de video dier hehe..gelak sakan 
tp enjoy giler sampai Ms ponteng amali matematik bub habis karok jer kul 2pg
then balek lepak
actualy da rancang da ngn Cah nk ponteng bub ramai giler dak x de diowg jadi FACI
tp Ms n Cah x jadi ...cuma jadi burung antu before kami sumer cuti seminggu Sempena CNY huhu
best tau..sape2x nk karok jom ajak Ms hehe...

1st Dating Sunsweetz ! =)

anyway...Mr K adalah BF Ms...Ms bru kenal ngan dier 
lebih kurang sebulan la
hehehe
Ms telah dilamar oleh Mr.K ketika itu...hehe (malu lak nk citer)
tp kan aty Ms da terpaut giler kat Mr.K....
mgkin bgi kamu2x..dier x handsome tp Bg Ms mestila hndsome hehe
(*hehe xkn awek nk kutuk bf die lak kan)
tu la owg ramai kata masa CINTA sumer nyer manis tpi bila da nikah hampeh jer..bau kentot mula mengata..
huhu
ok2x..nak tgk sapa dier MR.K Ms...??
jeng2x
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
(*ehm..tu dier...namanya KHAIRIL AZHAR B.MD.SALEH)
SYG dier tau....Love u=)

so..Ms sunsweetz jatuh hati sama dier huhu
kali nie Ms nk pggl Mr.K as Unyer hehe
Unyer??hehe
Love unyer..
(*kelakar lak panggil unyer tp tula dier ckp owg panggil dier Unyer)
:
:
:
ehm nak tgk gambo 1st date kami dating?
jom tgk
:
:
:
:
:
:





(nie masa kt batupahat..unyer ckp nama tempat nie Pantai myk beku kot..)
huhu
ok next...
:
:
:
:
:
:
:

(*biler Ms sunsweetz da dpt bergambo hbz la..)
hehe
sweetz x??
1st date tuuuu....!


:
:
:
 actually Ms rasa len sgt ngn dier...
unyer sgt romantik tau hehe
shhhhh!!
rahsia kami hehe
anyway Ms sudah jatuh cinta hehe
mula2x..rasa janggal tp bila da jumpa bertentangan mata alhamdullillah everything ok
harap2x..family Ms ok menerima si UNyer Ms ni hehe
:
:
:
:
:

(* cube teka apa ni?)
hehe
nie adalah cupcake feveret Ms...unyer telah belikan Ms cupcake..yummy2x
tp sygnyer..unyer likan 2 tp Ms sempat mam 1 jer n then tertinggal dlm kete unyer
tp x pe bub anak buah unyer habiskan sudah..aiman si budak cute hehe
(*gambo budak cute tu x de lak..nnt Ms mintak kat unyer ea?)
huhu
:
:
:
:
:
:




(*uish apa lak tu Ms??)
hehe
Unyer telah membawa Ms g tgk pak cik2x monkey
byk giler
antaranya Ms sempat snap sekor jer yg len sibuk keje makanan
so sapa2x yg nk tgk pak cik monkey secara life le inform Ms..Nnt kiter lepak kt hutan bandar Batu pahat johor
kat situ kawasan jogging so sapa nk kurus..JOM !
huhu
:
:
:


argh!! tu dia ada brother kasi Mr.Monkey kacang 
hehe
yang x boleh bla..bile Unyer Ms kasi mam gula HACKS pun Mr.Monkey makan
habis kepedasan haha
:
:
:
so Nila dier UNyer a.k.a Chenta Aty Ms Sunsweetz!





(*sayang awak)
 


(*lurve Unyer forever.....)







Jumaat, 28 Januari 2011

Alhamdullillah..hadiah besday Ms Sunsweetz 26 January yg lepas !!

mood baru lek dri Karok..huhu
Ms terus buka lappy on blog
tibe2x teringat nk check keputusan G.A&CONTEST
AKHIRNYA
Ms telah bertuah...dan berjaya mendapat hadiah dri CIK DYA
(Hadiah besday Ms la yg lepas) hehe
MEH TGK bukti2x nya
jeng2x
:
:
:
:
:
:
argh!!
tu dier,....hehe x nampak ea...??
x pe lau nak tgk gak  jom terjah blog CIK DYA
KLIK


HEPPYNYER...=)
sUKEr2x
hehe


Khamis, 27 Januari 2011

SENARAI NAMA PESERTA 1st G.A Ms Sunsweetz....SILA SEMAK..!!!


  1. Nadiah a.k.a nettskerepek
  2. Nana
  3. Wan nurul hezrina abd halim
  4. Shaheila malik
  5. JIEDA
  6. Sweety
  7. Mama Rayyan
  8. Miza yusof
  9. Lissa
  10. MISZ LOVELY
  11. CIKANNA
  12. FARHANA
  13. Syarafina
  14. Tiefazatie
  15. Cute Mum
  16. Ardinihumaira
  17. Zaikulim
  18. Sarah
  19. Rosilah
  20. Mama zharfan
  21. Erawatie18
  22. Taufidris
  23. SofiaHB
  24. Fideila
  25. MahaMahu
  26. Nanakimie
  27. Nor ' Atikah bt NorBaki
  28. Azni
  29. Ctnurkhijah
  30. Shakila
  31. Nurezzat
  32. Mama Zakwan  
  33. cik Eniey 
  34. eB ezrin 
  35. Cempaka kuning 
  36. Inahasan 
  37. QARD91 
  38. emmileen 
  39. Usharcontest 
  40. chocolate.icecream.yummy 
  41. CikPuanHady 
  42. Qilah 
  43. Inasepi 
  44. Segalanyerkuterima 
  45. Nadiah sidek 
  46. Fateen
  47. norazwa50 
  48. Ogy 
  49. Akmal Faizal 
  50. ayuselalu 
  51. CuteMummy 
  52. seyra_sue 
  53. Izan cute 
  54. ekinashikin
  55. Fadzillah kamarudin
  56. Aanie
  57. Kehelan
  58. HadifaR_R
  59. AFIQAH ALAF DIN
  60. cik Azizah
  61. LYA@mAMA aSYA
  62. nur
  63. mieramomochan
  64. Mama raisya
  65. kayyana
     
TO ALL CONTESTANT PLEASE CHECK YOUR NAME !
ANYTHING PROBLEM PLEASE INFORM ME EARLY !
&
THE ANOUNCEMENT FOR THE WINNER WILL ANOUNCE
ON 9 FEBRUARY 2011
BECAUSE Ms had some problem to settle it...
hope all of  u can wait ! okay !
sorry for that problem...=)

1st GIVEAWAY Ms SunsWeetz DILANCARKAN !!!

INI ADALAH STICKY POST
ENTRY TERBARU DIBAWAH ENTRY INI
************

DAP DAP DIP DIP DUP DUP
Uish.....
berdebar la beb
ehm ok2x tnpa membuang masa
Ms Sunsweetz Melancarkan
******
1st GIVEAWAY Ms Sunsweetz



Macam biasa setiap Giveaway pasti ada SYARAT-SYARATNYA
JENG2X
:
:
syarat-syarat
  1. U all kena jadi Follower blog Ms Sunsweetz & Koleksi G.A&CONTEST Ms 
  2. (wajib kedua2 blog difollow) 
  3. Tempekkan banner G.A Ms Sunsweetz diatas kat SIDEBAR kowg beserta LINK nyer sekali & buatkan Satu ENTRY mENgenai G.A Ms SuNSweetz nie
  4. Entry Anda mestila berwarna Pink tulisannya (*warna kegemaran Ms hehe)
  5. Sila tinggalkan Url Entry anda di bwh kotak KOMEN Ms n peringatan ringkas di SHOUTMIX Ms (*Senang Ms nak jejak)
  6. Pemenang akan dipilih melalui sistem undian secara MANUAL
  7. Sila TAG 3 ORG RAKAN (*SHARING IS CARING) -PASTIKAN MEREKA MENGETAHUINYE !!
Hadiah adalah RAHSIA!!
TARIKH TUTUP
26 JANUARY 2011
3.00 PM
PENGUMUMAN PEMENANG
30 JANUARY 2011 
*******
Ms SuNSweetz nak tagged

&

ANDA SEMUA
-GOOD LUCK-
 nota kaki: jgn pening kepala bce syarat2x Ms yang berkelip2x nie hehe 

 

Rabu, 26 Januari 2011

1st G.A Ms Sunsweetz tutup sudah !!!

TO ALL BLOGGER
SORRY MY 1st G.A Ms Sunsweetz
Closed just now
any participation not accepted
TQ

******
Insyaallah esok Ms akan kuarkan senarai penuh nama peserta 
kemungkinan pengumuman pemenang 
akn diumumkan lebih awal
sebab 30th January 2011 Ms da holiday CNY
huhu

sila semak nama anda dan no.giliran pada ESOK hari ye!!

Selasa, 25 Januari 2011

Hampa

Ku ditinggal senja
Malam menghampiri
Sendiri ku dalam menanti
Segera oh angin sampaikan rinduku
Terlupakah kau pada janjimu

Ketika bersama rindu bergelora
Perpisahan menikam jiwa
Kau pandai mengusik kau pandai mengoda
Kini diriku yang kau tinggalkan begitu saja

Apakah ertinya ucapan manismu
Kau merinduiku
Mungkin hanya aku
Yang membiarkanmu menipu diriku


Biar luka menyiksa jiwa
Biar kasih tak kunjung tiba
Kerna pada hakikatnya diriku kau persenda

Aku hanya insan biasa
Lemah pada rayuan manja
Terlena dibuai mesra
Pada cinta yang hampa...

Di malam yang sunyi
Sepi menyendiri
Ku hulur dan menyusun jari
Ku pohon kau ubatikanlah rinduku
Bayang kasih dalam mimpiku
Menikam kalbu...


Biar kasih menyiksa jiwa
Biar ku yang mengemis cinta
Kerna sejak dari mula
Diriku yang tergoda

Aku hanya insan biasa
Lemah pada rayuan manja
Terlena dibuai mesra
Pada cinta yang hampa...

 

faham atau tidak.......??

Cube tgk tajuk entry diatas tu....ehm kata2x ni bese digunakan golongan profesional iaitu GURU...huhu
tp jgn lupa setiap manusia berhak melafazkan kata2x tersebut...FAHAM @ TIDAK...??
Ehm bese golongan wanita acapkali minta golongan adam memahami apa perasaan kaum HAWA..namun kaum HAWA Juga perlu la mengetahui situasi kaum ADAM..namun..Kaum Hawa lebih berminat mendapat kejutan..namun apakan daya jika semua yg dirancang bukan milik kiter...Ehm adakah anda menyesal?hidup di dunia ni?ehm...Ms Sunsweetz sama sekali tidak menyesal walaupun begitu byk kecalaran sepanjang jaln2x kehidupan Ms..Ms sentiasa idamkan benda2x yg mengarut..kadang2x fikirkan rasa sedih apa yg kiter nak tidak tercapai...Anda pernah x macam tu??...Ehm tp Ms faham sumer tu adalah takdir ALLAH  S.W.T..kiter perlu redha...Ehm to all GF2X kat luar sana & Isteri2x tolong faham keadaan BF2X Kamu & SUami kamu semua...
X semestinya apa yg kiter minta dpt.....ehm kenapa ea?kiter perlu faham perasaan owg len sedangkan hati kiter hancur begitu sjer..adakah itu sumer suatu balasan buat diri kiter.....
ehm alangkah bestnyer kalo apa yg kite impikan dan paling best kiter idamkan tercapai..walaupun sekejap sje..tp itula pahit manis kehidupan..x kan nk sumer prefect...tol x??Anyway..tomorrow is my besday....byk impian yg diinginkan tp x terlaksana lagi..huhu ehm esok juga genapla umur ku 22 tahun..wow sudah tuer la...hehe
rasanya esok mcm x de yg istimewa bgi diri ini...biala..mgkin owg seperti diriku tdk layak mendapat apa yang sepatutnya..tp aku bersyukur kerana aku dberi peluang oleh NYA untuk teruskan perjuangan ku..dan menambahkan amalan2x ku..yg sememangnya masih tidak cukup bg menampung dosa2x ku..Ya Allah bantula hambamu ni...
ehm best x sambut besday??aku cuma tanya jer?mesti best kan??ehm tp paling penting kiter kena sujud syukur kepadaNya sebab anugerah dan nikmat yg diberi..ok....
Ish kalo la putera raja Ms datang sambut ngn Ms kan best..selalu terbayang...besday party surprise..hehe..da2x Ms jgn nk mengarut2x..x kn dpt punyer...manala nk dpt..sapae la Ms untuk itu sumer....ehm ok2x...Ms harap apa yg da berlaku dijadikan suatu teladan dlm hidup Ms...bestnyer la...lau jd anak owg kaya..hehe..da2x kiter kena bersyukur ok...tp Boleh k Ms nk rasa kebahagian begitu?..ehm anyway setiap makhluk diciptakanNya ada kehidupannya yg sudah dimaktubkan..jd marila kiter bersyukur..Insyaallah..kiter akan berjaya dunia dan akhirat..amin.....=)







Notice to all blogger !!

PERHATIAN TO ALL BLOGGER
My 1st GIVEAWAY will close on 26th January 2011
at 3.00pm
PLEASE NOTICE IT !!


=)
please remind ur frens if they not join yet...TQ

Ahad, 23 Januari 2011

Nothing to say....Speechless !

RAsa cm da lama x update blog hehe
Ms byk assgnment la kamu2x
sorry ea
anyway tgl 3 hari lagi 1st Giveaway Ms nk closed
so Ms uwar2kan agar yg lum join meh ramai2x join
ehm hadiah memang Ms x nk g Tau..huhu
sjer surprise huhu
so jom ramai2x join !!

********
ehm arini ni Ms sgt busy..
actually Ms kuar semalam
jumpa MR.K
ehm anything to say coz arini Ms agak moody 
ehm emosi x stabil la kamu2x
ehm Ms ni sensitif gak owgnyer
hehe
cm kelako lak nk moody2x tp tula akikatnyer
setiap owg ada perasaan !

***********

ehm Ms rasa dunia ni cm x adil jer
ehm tp x bek kan ckp cmtu
tp x pela
kiter cuba yg terbaik
kiter serahkan segala2nya kepadaNya
**********
Ms  nk sgt2x Mr.K...
Ms harap diala jodoh buat Ms
Ms berdoa agar dier akan berubah dan dpt membimbing Ms kearahmu Tuhan
amin..
Ms harapkan apa yg ditakdirkan Ms redha menerimanya...
ok
la Ms nk sambung wat assignment pastu mau tidoran haha
penat giler badan
otak pun penat


nota kaki:KEPADA PARA PESERTA YG NAMANYA MASIH BELUM
DI UPDATE HARAP BERSABAR YER..!
HUHU

Jumaat, 21 Januari 2011

30 Kali Lelaki akn teransang !!


Kenapa wanita tu senang menjadi fitnah? hum..memang itulah hakikatnye.. kerana wahai wanita, Allah telah jadikan anda makhluk paling cantik dipandang mata, andalah sebaik-baik perhiasan yang mampu menarik pandangan setiap mata di sekitarmu..

************
01.Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

02.Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

03.Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?

04.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.

05.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!

06.Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.

07.Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

08.Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.

Syahwat Lelaki

Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan perempuan tidak memahaminya.
Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.
Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali.
Seorang rakan saya memberitahu, satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini sudah semula jadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.
Itu normal. Jadi untuk selamat dunia akhirat, lelaki dan perempuan wajib jaga aurat masing-masing. Ikut saranan al-Quran dan hadis. Tafsiran ajaran al-Quran dan hadis disampaikan oleh ilmuan agama seperti khatib Jumaat itu.
Pandai-pandailah nanti menjawab dan berdalih di hadapan Allah.. Tak takut ke?
Saya perhatikan sekarang ini ramai perempuan bertudung. Alhamdulillah, tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapi tidak menutup bahagian sensitif.

**************
SUMBER:
LAMAN WEB 
I LUV ISLAM.COM

WOW.....LELAKI RAJIN ITU SEKSI ??





Bagaimana pula pendapat wanita mengenai keseksian seorang lelaki? Dimana letaknya seksi seorang lelaki?
  • Adakah pada otot dadanya yang bidang?
  • Adakah pada bahunya yang lebar?
  • Adakah pada warna kulitnya?
  • Adakah pada ketinggiannya?
  • Adakah pada tebal kumisnya?
Walaupun ada perumpamaan lelaki idaman wanita sebagai tall, dark and handsome, hakikatnya mata wanita dijadikan Tuhan menilai keseksian seorang lelaki melepasi tarikan fizikal. Secara fitrahnya, kejadian setiap female spesis (termasuk binatang) adalah mencari pasangan yang mempunyai tubuh badan yang sihat (untuk baka), keupayaan untuk mencari makanan dan kemampuan untuk menjaga keluarga.
Disebalik pesanan Rasullah s.a.w akan empat jenis pasangan terbaik (harta, keturunan, cantik dan beragama) seharusnya kita menilai pesanan itu dari sudut yang realistik bukan romantik. Zaman ini, amat sukar kita terutama para wanita menilai secara fizikal sama ada seorang lelaki itu menepati kriteri pasangan terbaik  berdasarkan hadis Rasullah s.a.w itu.
Namun, pada pendapat saya, sifat rajin adalah satu piawaian yang mampu membantu para wanita mencari pasangan seperti pesanan Rasullah s.a.w:
  • Harta - rajin bekerja (tidak kira latar belakang pendidikan)
  • Keturunan - rajin berusaha memperbaiki diri (menambah ilmu dan tidak terlibat dengan anasir negatif)
  • Cantik - rajin menjaga kesihatan diri seperti bersenam dan tidak mengambil toksid (termasuk tidak merokok)
  • Beragama - rajin ke masjid, majlis ilmu dan menjalankan kerja-kerja kebajikan
Mungkin ada kaum Adam diluar sana yang beranggapan lelaki rajin adalah nerd, geek atau skema. Tetapi percayalah, dimata 'wanita-wanita seksi', jika anda menjadi seorang lelaki yang rajin dalam segala hal, anda akan dilihat sebagai seorang lelaki yang amat seksi.
Dikesempatan ini, saya mewakili seluruh wanita bujang di Malaysia menyeru supaya lebih ramai lelaki bujang berusaha untuk jadi lebih rajin. Apabila anda rajin, anda tidak rugi ;)

Khamis, 20 Januari 2011

Masih ada yg tidak mengerti......

20 January 2011, 6.49pm


Ehm....
masih ada y tidak mengerti akan Perasaan aku....
Masih tidak memahami keadaan aku....
Ya Allah,bantula aku....
Kenapa aku kau pilih?
Adakah ujian yg kau berikan kepada aku nie sebagai penghapus dosa masa lalu ku...
Ehm....
Mungkin diriku sukar dimengerti ttp ketahuila
aku juga insan yg lemah
kenapa masih ada insan yg aku sygi tidak memahami diri ini.....
adakah aku tidak layak dimengerti...
Ehm...
Sesungguhnya ...kau masih tidak memahami aku....
memang hakikat tawa dan gelak ku ada lah penawar kedukaan ku..
atini penuh seribu detik2x hitam yg sering menghitung diriku kemana saja ku pergi...
Walaupun 2 thun ia berlaku namun..kesan nye ibarat jalan yg penuh duri..pabila kau gunakanya kesakitan nye tetap terasa....
aku sedih...mgkin memang benar diri ini bukan milikmu sepenuhnya....mgkin aku tidak diciptakan untuk sesiapa.....YA ALLAH ....kau berikan aku petunjuk...Kau ampunila dosa2x silam ku....
Ehm....
Aku redha...
jika itu takdir ku...ku terima...
Namun keprcayaan ku sukar dimiliki....
MAAFKAN KU...LOVE U.....

20 January 2011

 
yahooo!!
tggl sehari lagi mau jumpa MR.K
harap penemuan ngn MR.K membawa memori indah=)





****************
Ya Allah ,Bantula hamba mu ni..
Kau permudahkan segala urusan ku yg mendatang
kau berikan aku ketenangan
Amin
*************

Selasa, 18 Januari 2011

COngratulations !!! Ms SUnsweetz

Alhamdullillah..rezeki 2011..hehe
Ms td bukak email knonyea nak tolong kwn anta 1 fail
tup2x Ms bace ayat CONGRATULATION!!
apa lagi..melonjak la...
Ms dpt  jd WEEK 7 WINNER
DLM PERTANDINGAN  BYO CONTEST..ALA jenama Tupperware brands tu yg ada ECO 2x tu..hehe
masa tu Ms sje la tolong blogger tekan la iklan dr jenama nie
kat page blogger mana ntah sudah kelupaan..so Ms pun jwb la..hehe akhirnya
Ms bakal dpt 2 Eco Bottle Spring 500ml hehe
THANKZ YOU TUPPERWARE BRANDS..MUAXX2X TO U HEHE
BUKTINYA

JENG3X
:

:

:

:



 :

 :





 :
 :
 :







MS NK UCAPKAN....THANKZ 




Ahad, 16 Januari 2011

adakah Ms menghidap penyakit migrain???

sejak seminggu dua nie..Ms rajin sgt dpt sakit kepala
kadang2x 3 hari berturut2 Ms makan panadol
Risau Ms dibuatnyer
Mr.K Ms kata Ms ada migrain kot?
tp betul ke?
so ada sape2x mau share tanda2x migrain??
please inform Ms??ok! huhu

STATUS NUFF Ms da bertukar kembali !!!

alhamdullilah
td Ms check kat akaun nuff
Ms tgk MR.NUFF Ms da tukarkan status MS ke glitterati
yipppie!!!
thankz nuff=)
 

16 January 2011

 
**********
Hari ni ari ahad 
hehe
so Ms cuti
x de kelas
Ms duk bilik jer x lek umah pun
ehm assignment yg melambak perlu dibereskan
tibe2x rindu ngn MR.K
anyway mgu depan mau jumpa MR.K
siapa dier MR.K???
hehe
adalah.....RAHSIA.!

************

Sabtu, 15 Januari 2011

JOM RAMAI2X TOLONG ..Vote For MS !!

Da tibe masanyer  Ms meminta pertolongan
rakan2x blogger mengundi MS di 

VOTE FOR .....MS
FIND MS 
at
Nothing to say.....
aku sekarang keliru....keliru akan diri sendiri..adakah dia dpt menerima aku seadanya
walaupun mulut berkata lain..tp ati manusia siapa yg tau
Ya Allah jika dia kau ciptakan untuk ku kau satukan la hati kami
sepertimana engkau satukan ati ADAM & HAWA......
Berikanlah aku petunjuk...Ya Allah...AMIN.....

**************

Jumaat, 14 Januari 2011

Ms Sayang giler kat mereka nie.....

Setiap kamu pasti punyai Rakan2x sekepala kan hehe
anyway entry kali nie Ms nk citer semua insan2x yg ada dgn Ms kat UTM
ehm mereka semua ni sgt baik bangat....selepas family n my bf....I love U Allz guyz....Emuuuaxx3x


ehm yang ni pia namanya..cantikkan owgnyer...tp da berpunya tau !! hehe..ehm die nie satu kepala ngn Ms sgt memahami tp danger lau sekali dier da marah..habisla...hehe..so kiter sebagai kawan kena pandai jaga n amik ati kwn2x kiter...ok u Allz hehe=) NEXT...






Yg ni lak Aina namanya..ehm Aina nie jenis jujur hehe...lau owg x kuat perasaan mudah kecik ati..anyway besela die kategori berterus terang sebnarnya..kiter sebagai insan yang bergelar KAWAN kena la fhm n pandai2x mengawal perasaan..ada masa kiter le ckp lepas n ada ms kiter perlu beralas ketika bercakap..agar tiada hati2x yang terguris..okey....hehe....Tp Ms sayang sumer kwn Ms...NEXT...





THIS PHOTO we take it when to celebrate this person...The besday girlz name is Janah...she is my ex rummate for my last semester....She is kind..n very clever...sHE ALWAYZ BE the point of referrence wth all my coursemate..n beside janah which wearing peach Veils  is Beeha...Beeha nie rummat kepada aina n janah rummate kepada pia...Ms lak????hehe  Ms x de rummate..kali ni Ms duk bilik Single jer....sowng2x..hehe sob3x..ehm aina x de dlm gmbo nie coz dier jd jurukamera yang tidak berbayar sekejap huhu..NEXT





Upppss!! APA yg Ms isap tu...hehe=) ??Tu Ms minum air coke bru lepas mam KFC..masa nie kami semua kuar lepak2x kat JUSCO TMN U jer..tak jauh mana pun....=) ngegenge..ehm dlm photo ni ada cikgu aida n mun...selain aina la...(*kowg mesti kenal aina kan..td kan Ms da citer..lau nak tau ne aina...g scroll kat atas hehe)....NEXT

  

 Yg NI PULAK...kawan2x aku yang sama fakulti..tp lain bidnag..kami semua serumpun walaupun len bidang..itu yg bagus...ehm ni pic masa Ms nga g open house ADLISA...kt Pasir Gudang...ehm macam2x ragam Ms...tgk.hehe..Ms yang pakai bju kurung sebelah tepi sekali ..hehe..NEXT






jeng2x..wow ramainye yang ni..ok yg nila semua GILRZ dak pendidikan..sains & matematik UTM hehe..ni bju aras kami..hehe aras blok kami..tp skrg sumer da berpecah da x serumpun..sebab ada hal masing2x..n tangungjwb masing2x...ehm comel x kami..?cube cri Ms yg MAna?? hehe... 




emmmm..smart x kami...professional x kami??hehe..ni la diae Bakal2x guru pendidikan Matematik UTM JHR...ehm ada 1 owg jer laki...hehe ne semua lelaki ??da pupus kot hehe..jgn marah wahai Kaum ADAM...anyway..mereka nie semua coursemate Ms...siap ada pelajar dari indonesia ..iaitu SANTIKA n Zunia....=)



setakat nie dulu Ms tulis..nnt Ms citer lagi..ea?? (*kowg wajib bace) haha
haha..memang KAWAN tu penting..tapi sejauh mana kiter dapat mencari seowang SAHABAT??


*****Nota Kaki: cube anda fikir?apa bezanya KAWAN & SAHABAT??





 






Misz Sunsweetz a.k.a cikgu wadi

assalamualaikum 👀.. selamat malam semua.. tiba-tiba malam ini macam ada mood nak berblogging hik3 rindu sebenarnya nak berblog nak g walk...