Pengikut

Selasa, 30 November 2010

KEKANDA ADINDA-lagu feveret

Oh Kekanda
Jangan iri hati, Dinda naik pangkat lagi
Oh Adinda
Kanda mana dengki, malah Kanda support bini

Jadi Dinda mahu mengambil masa
Tapi Kanda mahu segera
Dinda ingin berjaya dalam kerjaya
Tapi Kanda mahu cahaya mata
Dinda belum bersedia
Kanda dah beria ria
Jadi yang mana satu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka
Oh Adinda, tolong jangan lekas curiga, lekas cemburu buta
Oh Kekanda, Dinda perlu berhati-hati, tak rela dikongsi
Kanda kerja overtime, terlebih masa
Itu yang Dinda harus berwaspada
Ini semua demi masa depan keluarga
Dengan Dinda atau sebaliknya
Kanda kerja malam
Dinda kerja siang
Jadi bila nak bertemu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka
Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda
Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda
Oh bagaimana? Bagaimana kita nak selesaikannya?
Apa keputusannya?
Oh Kekanda mari nyawa, kita cuba komunikasi
Oh Adinda mari sayang, kita cuba toleransi
Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan
Kanda polar kutub utara
Dinda kutub selatan
Komunikasi, sikap toleransi, itu yang kita perlu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka
Walau kita sering dengan cara masing-masing
Kanda yang Perdana
Dinda yang Utama
Kanda segalanya
Dindalah nyawa
Kita tetap bahagia bila bersama sama
Bahagia bersama
Bersama selamanya
Bahagia selama-lamanya


SEKS SELEPAS BUNUH ISTERI

Sedang Ms Sunsweetz  breakfast pg td
Ms bce la paper
yg ayah beli
tajuk utama KOSMO !
harini sgt mantaoppp
ehm apa nk jadi..
wahai suami2x n lelaki2x diluar sana jgn jd
begini tau
sygilah isteri kamu!!
*******



huhu
apa la nk jadi
mamat nie sempat lagi wat seks ngn pempuan len 
da la pempuan tu bertudung wat malu owg islam je
lagi satu menipu dia kata kt pempuan tu dier da ceraikan
isterinye
dlm masa yg sama dier ikat wife dier n tape mulut wife dier masuk dlm 
almari
:
:
nk tau lebih lanjut le dptkan paper arini ..
especially KOSMO!
huhu



Isnin, 29 November 2010

MERDEKA!!! Yippiee!

huhu..
AKHIRNYA
:
:
:
:
:
:
:
:
yg ditunggu2x
dan dinanti2kan
:
:
:
:
huk3x
(*batuk lak)
hhehe
best sgt2x
-the end 3rd semester-
hehe
:
:
:



selamat MERDEKA
hehe
bebas
huhu
:
:
:
NOW
I can watch Movie like korea hehe
read novel...hehe
:
:
Mau PUlang Umah
tata
:
:



Ms Sunsweetz




Ahad, 28 November 2010

Tommorrow last paper!!~Mechanic Paper-29/11/2010

yabedabedu!!
tomorrow MERDEKA!!!3x
hehe
:
:
anyway
esok kul 9a.m-11p.m
paper last
Pastu Cuti!!
ehm yippie!!
ala...
cuti gamaknya susahla nk
BLOGWLKING
ehm
anyway kawan2x
nnt Ms usahakan jugak nk Bw kamu sume
:
esok My dad amik Ms
byk brg nk bwk pulang hehe
mcm nk lek bertahun je hik3x
padahal 26 hari jer
anyway
I'LL LOVE U ALL=)
-tata-
WISH ME GUDLUCK


Sabtu, 27 November 2010

aPA BahaGian TubUH pALing BERErtiii....????

Ibuku selalu bertanya padaku apa bahagian tubuh yang paling penting.
Bertahun-tahun, aku selalu meneka dengan jawapan yang aku anggap benar.
Ketika aku muda, aku fikir suara adalah yang paling penting bagi kita sebagai manusia, jadi aku jawab, "Telinga, Bu."
Jawab Ibuku, "Bukan. Ramai orang yang tuli. Tapi, teruslah memikirkannya dan aku menanyakanmu lagi nanti."
Selang beberapa tahun kemudian, dia bertanya padaku lagi. Sejak jawapan pertama, kini aku yakin jawapan kali ini pasti benar.
Jadi, kali ini aku mengatakan, "Bu, penglihatan sangat penting bagi semua orang, jadi pastilah mata kita."
Dia memandangku dan berkata, "Kamu belajar dengan cepat, tapi jawapanmu masih salah kerana ramai orang yang buta."
Gagal lagi, aku meneruskan usahaku mencari jawapan baru dan dari tahun ke tahun, Ibu terus bertanya padaku beberapa kali dan jawapannya selalu, "Bukan. Tapi, kamu semakin pandai dari tahun ke tahun, anakku."
Akhirnya tahun lalu, datokku meninggal. Semua keluarga bersedih. Semua menangis.
Bahkan, ayahku menangis. Aku mengingatinya kerana itulah saat kedua kalinya aku melihatnya menangis.
Ibuku memandangku ketika tiba giliranku untuk mengucapkan selamat tinggal pada datok.
Dia bertanya padaku, "Apakah kamu sudah tahu apa bahagian tubuh yang paling penting, sayang?"
Aku terkejut ketika Ibu bertanya pada saat seperti ini. Aku sering berfikir, ini hanyalah permainan antara Ibu dan aku.
Ibu melihat tanda kebingungan diraut wajahku dan memberitahu, "Pertanyaan ini penting. Ini akan menunjukkan padamu apakah kamu sudah benar-benar "hidup".
Untuk semua bahagian tubuh yang kamu beritahu padaku dulu, aku selalu berkata kamu salah dan aku telah memberitahu kamu kenapa.
Tapi, hari ini adalah hari di mana kamu harus belajar pelajaran yang sangat penting."
Dia memandangku dengan wajah keibuan. Aku melihat matanya penuh dengan airmata.
Dia berkata, "Sayangku, bahagian tubuh yang paling penting adalah bahumu."
Aku bertanya, "Apakah kerana fungsinya untuk menahan kepala?"
Ibu membalas, "Bukan, tapi kerana bahu dapat menahan kepala seorang teman atau orang yang kamu sayangi ketika mereka menangis.
Kadang-kadang dalam hidup ini, semua orang perlu bahu untuk menangis.
Aku cuma berharap, kamu punya cukup kasih sayang dan teman-teman agar kamu selalu mempunyai bahu untuk menangis bila- bila pun kamu memerlukannya."
Akhirnya, aku tahu, bahagian tubuh yang paling penting adalah tidak menjadi orang yang mementingkan diri sendiri.
Tetapi, simpati terhadap penderitaan yang dialami oleh orang lain.
Orang akan melupakan apa yang kamu katakan.
Orang akan melupakan apa yang kamu lakukan.
Tetapi, orang tidak akan pernah lupa bagaimana kamu membuat mereka bererti.
Just because the past is painful, Doesn't mean the future will be. So never let events from the past,
Change the events for future, or You will be miserable forever…


KISAH PEMANDU TEKSI..

Sebuah kisah benar yang dilalui oleh diriku yang agak jarang menaiki teksi untuk menuju ke mana-mana destinasi sekalipun. Pada suatu hari, aku, Imran, Hisyam dan Akmal bercadang untuk ke sebuah kedai buku untuk melihat buku-buku yang diwara-warakan dijual dengan harga yang murah di sana. Setelah bersarapan pagi di KLCC, kami semua menaiki teksi menuju ke kedai buku tersebut dengan menaiki teksi.
Ditakdirkan buat kali pertama bagi diriku menaiki teksi yang dipandu oleh warga Indonesia. Maka banyaklah persoalan yang berlegar di ruang legar kepala aku... Pemandu teksi ini ada permit ke tak? Lesen?
Aku banyak berdiam diri di dalam teksi manakala Imran, Akmal dan Hisyam pula banyak melontarkan soalan-soalan cepu emas, contohnya "Pakcik tinggal kat mana?", "Dah berkeluarga?", "Kahwin dengan orang Malaysia ke?" dan lain-lain lagi. Perasaan aku menjadi tidak tenang kerana aku merasakan soalan tersebut agak sensitif bagi warga Indonesia di Malaysia.
Tetapi pemandu tersebut menjawab dengan tenang, antara jawapannya "Saya tinggal di Ampang", "Saya tinggal dengan keluarga" dan "Isteri saya orang Indonesia." Benar atau tidak aku pun tak tahu.
Tiba-tiba pemandu tersebut bertanya kepada kami semua, "Apakah perasaan kamu semua ketika menaiki kenderaan?" Aku tergamam. Akmal menjawab, "Macam biasa jelah". Satu jawapan yang mungkin dipersetujui oleh aku, Imran dan Hisyam kerana itulah perasaan kami.
Pemandu Indonesia tersebut berkata,"Bagi saya, ketika saya menaiki kenderaan seperti ini (kereta atau kenderaan berenjin), saya merasakan saya menaiki dua kenderaan secara serentak."
Kami semua kebingungan. Pemandu tersebut menyambung, "Satu kenderaan yang sedang saya naiki dan satu lagi kenderaan bumi."
"Kenderaan bumi?" salah seorang daripada kami bertanya.
Pemandu tersebut menjawab, "Bumi kitakan sedang berputar pada paksinya dan beredar di dalam galaksi."
Aku tergamam sekali lagi.
Pemandu tersebut menyambung, "Jika kita memikirkan kejadian langit dan bumi, kitakan akan lebih dekat dengan Allah, gitu..."
Tamat.
Jadi apakah pengajaran dan suri teladan yang boleh diambil?
Sesungguhnya pada penciptaan langit dan bumi, daratan dan lautan terdapat tanda-tanda kekuasaan dan kebijaksanaan Allah s.w.t. yang dapat dilihat oleh mereka yang mahu berfikir. Kita sering lupa dan alpa kerana kita buta dan leka dengan keseronokan dan kesibukan kehidupan dunia.. sedangkan dunia ini hanyalah umpama ladang tempat bercucuk tanam supaya di akhirat nanti hasilnya boleh dituai. Bukalah mata hati kita..


KALAU ALLAH ITU MAHA BAIK KENAPA NERAKA DIJADIKAN???

Ini kisah benar.. Kisah seorang gadis Meayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama.
Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.
Saya tidak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan mematuhi garis panduan yang ditetapkan.
Lazimnya dalam setiap operasi sebegini, seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan.
Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berhemah, kerana hukuman dan denda semata-mata tidak mampu memberi kesan yang mendalam.
Dalam satu insiden, ketika operasi yang dijalankan sekitar 2005, seorang gadis yang bekerja di salah satu lot premis perniagaan di  sebuah pasaraya  telah didapati melakukan kesalahan tidak menutup aurat.
Maka dia pun kena denda.
Setelah surat saman dihulurkan oleh pegawai PBT, ustaz ni pun bagi la nasihat, "lepas ini diharap saudari insaf dan dapat mematuhi peraturan.
Peraturan ni bukan semata-mata peraturan Majlis perbandaran, tapi menutup aurat ni termasuk perintah Allah. Ringkasnya, kalau taat segala perintahNya, pasti Dia akan membalas dengan nikmat di syurga.
Kalau derhaka tidak mematuhi perintahNya, takut nanti tidak sempat bertaubat, bakal mendapat azab di neraka Allah.
Tuhan Maha Penyayang, Dia sendiri tidak mahu kita campakkan diri ke dalam neraka."
Gadis tersebut yang dari awal mendiamkan diri, tiba-tiba membentak "Kalau Tuhan tu betul-betul baik, kenapa buat neraka?
Kenapa tidak sediakan syurga sahaja? Macam itu ke Tuhan Maha Penyayang?" Mungkin dari tadi dia sudah panas telinga, tak tahan dengar nasihat ustaz. Sudah  la hati panas kena denda sebab dia tak pakai tudung.
Ustaz tu terkedu sekejap. Bahaya budak ni. Kalau dibiarkan boleh rosak akidah dia.
Setelah habis gadis tu membebel, ustaz tu pun jawab: "Dik, kalau Tuhan tak buat neraka, saya tak jadi ustaz.
Berapa sen sangat gaji saya sekarang. Baik saya jadi tokey judi, atau bapa ayam.
Hidup senang, lepas mati pun tak risau sebab gerenti masuk syurga.
Mungkin awak ni pun saya boleh culik dan jual jadi pelacur.
Kalau awak nak lari, saya bunuh je. Takpe, sebab neraka tak ada. Nanti kita berdua jumpa lagi kat syurga. Kan Tuhan tu baik?"
Gadis tu terkejut. Tergamak seorang ustaz cakap macam tu? Sedang dia terpinga-pinga dengan muka confused, ustaz tu pun jelaskan:
"Perkara macam tadi akan berlaku kalau Tuhan hanya sediakan syurga. Orang baik, orang jahat, semua masuk syurga.
Maka apa guna jadi orang baik? Jadi orang jahat lebih seronok. Manusia tak perlu lagi diuji sebab semua orang akan 'lulus' percuma.
Pembunuh akan jumpa orang yang dibunuh dalam syurga. Perogol akan bertemu lagi dengan mangsa rogol di syurga.
Selepas tu boleh rogol lagi kalau dia nak. Tak ada siapa yang terima hukuman. Sebab Tuhan itu 'baik'.
Adakah Tuhan macam ni yang kita nak? Awak rasa, adil ke?" Tanya ustaz.
"Mana adil macam tu. Orang jahat takkan la terlepas macam tu je." Rungut si gadis.
Ustaz tersenyum dan menyoal lagi: "Bila tuhan tak adil, boleh ke dianggap baik?"
Gadis tu terdiam.
Ustaz mengakhiri kata-katanya:
"Adik, saya bagi nasihat ni kerana kasih sesama umat Islam. Allah itu Maha Penyayang, tapi Dia juga Maha Adil.
Sebab tu neraka perlu wujud. Untuk menghukum hamba-hambaNya yang derhaka, yang menzalimi diri sendiri dan juga orang lain.
Saya rasa awak dah faham sekarang. Kita sedang diuji di atas dunia ni.
Jasad kita bahkan segala-galanya milik Allah, maka bukan hak kita untuk berpakaian sesuka hati kita.
Ingatlah, semuanya dipinjamkan olehNya, sebagai amanah dan ujian.
Semoga kita dapat bersabar dalam mentaati segala perintahNya, untuk kebaikan diri kita juga."


Petua Menjadi Pelajar Cemerlang Melalui AL-QURAN

 -RENUNGAN BERSAMA-

Anda inginkan petua-petua untuk menjadi pelajar cemerlang walau di mana sahaja anda berada?
Apa kata kita renungkan kembali beberapa petua atau tips kejayaan yang telah Allah SWT titipkan di permulaan surah Al-Mu'minun, surah yang ke-23 di dalam lembaran Al-Quran.

01.Keyakinan, kepercayaan and keimanan kepada Allah SWT 
"Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang beriman." [23:1]
Iman dan kejayaan disebut oleh Allah SWT dalam ayat yang sama. Maka imanlah faktor utama kejayaan. Dan keyakinan yang tinggi inilah yang akan melahirkan sikap positif yang bakal disebutkan dibawah.

02.Fokus, bersungguh-sungguh, sepenuh hati
"iaitu orang-orang yang khusyuk dalam solatnya." [23:2]
Lakukan satu-satu perkara dalam satu-satu masa. Jangan mencapah dan melayang fikiran ke sana ke mari. Lakukan dengan sepenuh hati, bukan sambil lewa.

03.Prioriti. Mengutamakan apa yang utama.
"dan orang-orang yang menjauhkan diri dari lagha (perbuatan dan perkataan yang tidak berguna)." [23:3]
Kebiasaannya dalam menghadapi musim peperiksaan yang penuh tekanan, kita cenderung untuk berehat dan menenangkan minda dengan hiburan, menonton drama, bersembang di Facebook dan seumpanya sehinggakan selalu sahaja melebihi daripada masa rehat yang telah kita peruntukkan.
Sebaik-baiknya kita mengoptimumkan penggunaan masa untuk belajar, dan mengisi masa rehat kita dengan perkara-perkara yang berfaedah seperti membasuh, melipat atau menggosok baju, bersenam untuk melancarkan perjalanan darah di dalam badan dan bermacam-macam lagi yang anda sendiri lebih sedia maklum.
Namun, sebaik-baiknya kita gunakan masa rehat itu untuk mengambil wudu', melakukan solat sunat dan membaca Al-Quran. InsyaAllah apabila kita lebih rapat dengan Allah SWT, jiwa kita akan lebih tenang dan ia akan banyak membantu dalam usaha kita mengulangkaji pelajaran.
Kita dikehendaki menghindarkan diri dari perbuatan mengumpat pensyarah/guru kerana perkara-perkara sebegini tidak mendatangkan faedah kepada masa depan anda, tidak menambahkan markah untuk kertas peperiksaan yang bakal/telah diduduki, malah boleh mendatangkan dosa dan kemurkaan Allah SWT.

04.Prihatin sesama kita
"dan orang-orang yang menunaikan zakat." [23:4]
Walaupun sedang berada di saat-saat genting, janganlah kita bersikap terlalu mementingkan diri, dan mengabaikan kawan-kawan yang lebih susah di sekeliling kita. Kongsilah apa yang termampu, samada ilmu, kertas-kertas soalan tahun lepas dan lain-lain. Sharing is caring.

05.Jaga hubungan antara lelaki dan perempuan
"dan orang-orang yang menjaga kehormatannya. kecuali terhadap isteri-isteri mereka, atau hamba yang mereka miliki, maka mereka (isteri dan hamba) dalam hal ini tiada tercela. Sesiapa yang mencari dibalik itu, mereka itulah orang-orang yang melampaui batas." [23:5,6,7]
Janganlah kita menggunakan alasan belajar untuk melanggari batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan ajnabi, misalnya dengan studi berdua-duan, kemudian pulang ke rumah berpimpin tangan, atau asal tertekan je mesti nak bergayut atau berchatting dengan kawan lelaki/perempuan anda.
Padahal Allah SWT kan sentiasa ada, sentiasa melindungi dan sentiasa menolong jika kita mencari dan meminta pada-Nya.

06.Jujur, amanah
" dan orang-orang yang memelihara amanah-amanah dan janjinya."[23:8]
Bukankah kita telah berjanji dengan pihak penaja dan ibu bapa kita untuk belajar bersungguh-sungguh? Lebih penting lagi, bukankah kita telah berjanji dengan Allah SWT untuk memanfaatkan peluang kehidupan sebagai seorang pelajar yang telah dipinjamkan-Nya kepada kita sebagai medan untuk kita mengutip ilmu, pengalaman dan pahala buat bekalan di akhirat sana?
Elakkan menipu ketika peperiksaan. Andai penjaga peperiksaan meminta kita berhenti menulis kerana masa sudah tamat, jangan pula kita terus menulis. Sebaliknya sebutlah "Bismillahi tawakkaltu 'ala Allahi wala haula wala quwwata illa billahil 'azim."

07.Tepati waktu
"dan orang-orang yang memelihara solatnya." [23:9]
Konsep yang boleh diambil dalam konteks kehidupan seorang pelajar Muslim ialah supaya sentiasa belajar dengan berdisiplin, menepati masa, tidak berlengah-lengah, menjaga kualiti dan produktiviti harian kita. Jika sebelum ini kita diingatkan supaya berhenti menulis apabila tamat masa peperiksaan, kita juga perlu memulakan perjuanganan kita dalam pelajaran dan peperiksaan seawal yang mungkin. Memelihara solat lima kali sehari setiap hari juga mengajar kita untuk tidak berputus asa atau berpatang arang di pertengahan jalan.
Namun janganlah kita hanya mengaplikasikan konsep-konsep ini untuk akademik semata-mata. Penekanan utama dalam ayat tersebut supaya kita menjaga hubungan kita dengan Allah SWT kerana kita akan kembali mengadap-Nya dengan amal-amal kita, bukan dengan berapa gulung ijazah yang berjaya kita perolehi. Belajar dan ijazah hanyalah alat untuk kita mencapai keredhaan Allah SWT dan merebut peluang mewarisi syurga-Nya.

" Mereka itulah orang-orang yang akan mewarisi. Iaitu yang akan mewarisi Syurga Firdaus. Mereka kekal didalamnya." [23:10,11]

" ....Maka di antara manusia ada yang berdoa: 'Ya Tuhan kami, berilah kami (kebaikan) di dunia.' Dan tiadalah baginya bahagian di akhirat."[2:200]

"Dan di antara mereka ada orang yang berdoa: Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari seksa neraka." [2:201]

"Mereka itulah orang-orang yang mendapat bahagian dari apa yang mereka usahakan dan Allah sangat cepat perhitungannya." [2:202]


5S Tips Kekal Segar sEPANJANG PAGI

Anda mengalami masalah mengantuk di waktu pagi? Rasulullah s.a.w. tidak tidur selepas menunaikan solat subuh kerana Allah s.w.t. memberkati umat ini yang berpagi-pagi, seperti satu hadith yang berbunyi:
"Ya Allah, berkatilah umatku yang berpagi-pagi"
Untuk itu, para fuqaha' memakruhkan tidur selepas solat subuh. Disebutkan ulama bahawa tidur selepas solat Subuh adalah makruh, dikecualikan dari kemakruhan ini adalah mereka yang berjaga malam uuntuk qiyam dan sebagainya.
Ada tips yang boleh diamalkan jika kita mahu kekal berjaga pada waktu pagi. Tips ini saya dapat dari ayah sahabat saya. Mari kita amlkan 5S ini :
01.Subuh
Jangan tinggal solat Subuh bagi yang boleh melaksanakannya. Dan lebih elok, sambung dengan bacaan Ma'thurat atau al-Quran.
02.Senaman
Buatlah senaman yang ringan dalam rumah, kalau rajin, berjoging di luar rumah. Jalan kaki juga dikira senaman.
03.Sembang
Rupanya borak-borak pun boleh hilangkan mengantuk. Selalu juga buat kalau ada sahabat yang turut tidak tidur lepas subuh. Tapi jangan sembang benda- benda yang lagha; nanti pagi-pagi sudah kumpul dosa. Nauzubillah.
04.Sapu rumah
Betul, kalau tidak percaya, cubalah. Ini juga salah satu senaman.
05.Selesai atau Sempurna
Pastikan semua yang kita buat tu semuanya selesai. Yela, nak hilangkan mengantuk, kita pun pergi la cari penyapu nak sapu rumah, tapi tidak sampai 3 minit, kita sudah masuk tidur balik sebab tak tahan mengantuk sangat.
Kesimpulannya, tips 5S ini perlulah dilaksanakan dengan sempurna supaya ia betul- betul berkesan.
Dan bagi saya, ada dua S yang saya buat untuk hilangkan mengantuk dan tidak tidur lepas subuh.
Pertama, saya Segarkan diri (mandi), bila tubuh dah segar secara tak langsung, saya rasa semangat, tidak banyak pun sikit.
Kedua, Stadi atau Siapkan kerja yang tidak siap. Masa ni la saya ambil peluang selesaikan tugasan yang pensyarah bagi sebab malam selalunya saya tidur awal.
Ok, selamat beramal dan jika ingin wajah berseri ataupun awet muda, jangan amal tidur lepas Subuh ye :D


~Warkah Hati Buat Wanita~

"Kerana dirimu begitu berharga." Biasa mendengar kata-kata ini diselitan iklan rancangan-rancangan televisyen. Model wanita rupawan pasti menjadi alat untuk mempromosikan produk kosmetik dan kecantikan. Tanpa disedari, diri yang bangga dipertontonkan sebenarnya telah diperalatkan oleh pihak yang ingin mengaut keuntungan.
Cantik.. adakah pada rupa? Soalan yang pasti jawapannya 'Ya' secara umum.
Tetapi jikalau lelaki memilih isteri hanya semata melihat cantik itu pada rupa, andai hilang cantik itu berubahlah setianya nanti. Mata mula meliar mencari yang jelita. Cinta pudar bertukar rasa.
Namun jika cantik itu dilihat pada budi, kerut di wajah isteri seakan hilang pergi kerna terkenang baiknya budi isteri. Cinta yang disemai semakin utuh bersemi dan terbinalah kasih yang abadi ke syurga-Nya nanti.
Wanita yang dikasihi sekalian,
Jangan kau menilai cantik itu hanya pada paras rupa, bukan itu sebenarnya menjadi ukuran. Kerana pasti nanti ada yang melihat kecantikanmu andai dirimu berakhlak mulia. Kerana akhlak itu tempat tertambatnya cinta pada mata yang melihat.
Andai cantik tetapi tidak berakhlak, ibaratnya seperti bunga dedap. Indah luaran tetapi baunya tidak tertahankan bagi yang menghidu. Mendekati hanya kerna indah, tetapi untuk berlama-lamaan sungguh tidak sanggup sekali.
Andai kurang cantik di mata manusia, tetapi berakhlak mulia, ibaratnya seperti bunga seroja. Biar putih salju, tetapi manisnya dihirup sang lebah menghasil madu. Memberi manfaat pada yang memerlu.
Andai cantik juga berakhlak mulia, itu adalah tambahan buat dirimu. Ibarat mawar menguntum indah, wanginya menarik sesiapa yang mendekati. Namun kecantikannya bukan mudah untuk direnggut kerana ada duri yang tajam mengawasi.
Di antara kuntum-kuntuman bunga ini, jadilah dirimu seperti mawar. Namun andai dirimu bukanlah sejelita pandangan manusia, cukuplah dirimu untuk punyai akhlak yang mulia. Suatu hari nanti, pasti ada lebah yang mengintai meminta izin penuh kesopanan untuk menyunting manismu di taman larangan.
Satu yang kau perlu ingat, kecantikanmu bukan barang tontonan untuk dipamerkan untuk semua lelaki, ia hanya buat suamimu. Yang Allah ciptakan buatmu sebagai pelengkap dan pelindung dirimu. Jagailah hak Allah, nescaya Allah akan menjaga hakmu.
Ketaatanmu untuk menutup aurat itu adalah hak Allah yang perlu kau jagai. Ibarat Dia menumbuhkanmu di taman larangan, ibu bapamu yang menyemaimu dan menjagaimu sehingga tiba saatnya nanti kau akan dibawa keluar oleh seseorang yang boleh menjagaimu pula dengan izinnya. Kerana itu, sebelum engkau dibawanya, hendaklah dirimu bersedia serta menjaga maruah dan ketaatanmu hanya kerana-Nya.
Wanita muslimah yang dikasihi.
Diriku yang hanya sebutir pasir di lautan manusia ini ingin rasanya membawa kalian bersama mengerti bahawa kehidupan ini bukan kehidupan yang kekal. Tiba saatnya pasti kita kan pergi. Kecantikan yang dibangga-banggakan sekian manusia jua tidakkan memanfaatkan kelak. Yang dikira adalah amal soleh, doa anak-anakyang soleh/solehah dan amal jariah. Bukankah semuanya menuntut sebuah akhlak yang mengalir dalam diri dan hati kita??
Ingatanku ini seawalnya hanya kutujukan buat diriku, dan ingatan kasihku pada kalian memungkinkan tanganku ringan mencoretkannya. Kumohon Allah pelihara kehidupan kita dengan keberkatan yang berpanjangan. Semoga bertemu di syurga-Nya kelak insyaAllah. Ameen ya Rabbal Alamin..


Jumaat, 26 November 2010

iefadesign 1st Giveaway 2010 with POCOYO

lalalalaa
Ms da addicted giler 
ngn G.A blogger2x
nie
hehe
ehm ada masa le la buat
lau busy nnt x le wat
:
:
ok2x
jom tgk nie



hehe dalam byk2x G.A nie la yg syaratnyer
mintak letak gmbo POCOYO
ingat kan apa la ..
upanye
cartoon nie
hehe
:


:

nAK joIN??
KLIK
:



-SIAP SUDAH-



Lucky Followers

Jom Join
:
:
Klik 
:
:





-SIAP SUDAH-




Giveaway 13 Nov - 28 Nov 2010(6pm)




JOM join!!
KLIK 
:
:
:


1st G.A dari Bee!

wow!!
TOPUP!!
hehe
nk topup
haha
ok jom
JOIN
G.A NIE!!
klik 
:
:
:
:

:
:
Ms Sunsweetz nk tagged

-siap sudah-









SAHABAT BLOGGER GIVEAWAY

"HIDUP ITU INDAH"
hehe
itula nama blog bg tuan punya
G.A
huhu
:
:

 :
APa lagi tunggu!!
JOM
JOINNN
Klik SINI
:
:
Ms Sunsweetz nk tagged:
macam bese shbt sejati Ms hehe

-siap sudah-


Khamis, 25 November 2010

PADAH NESCAFE 3 IN 1 DAN SEUMPAMANYA...!!





JOM BACA NIE!!
:

Kawan saya (dah arwah)...... .
dari usia muda.....
pagi nescafe..... 2 X..
petang nescafe....2X. ..
malam nescafe....? X...

depan mata saya........ .
bengun dari kerusi ........
kaki dia terus patah....
ulang dia reput.....



Nescafe 3 in 1 merosakkan jantung & buah pinggang

Zaman skarang ni, banyak penyakit datang dari pemakanan…..
Beberapa hari lepas saya dikunjungi oleh seorang pelajar lelaki tahun akhir. Sudah beberapa bulan pelajar ini tidak bertemu dengan saya. Pelajar ini mengemukakan beberapa masalah kumpulannya untuk diselesaikan oleh saya sebagai seorang penasihat akademiknya. Alhamdulillah masalah dapat diselesaikan.
Selepas hajat terlaksana, pelajar ini yang saya namakan sebagai Ahmad menukar topik kepada topik kesihatan dirinya. Beliau mengadukan masalah dirinya. Beliau dapat merasakan kemerosotan tahap kesihatan dirinya. Berikut adalah antara tanda-tanda yang dapat
dikenalpasati:
Kerap berdebar tidak menentu masa. Kadang-kadang waktu membaca tiba-tiba jantung / dada berdebar dengan laju.
1. Bila jantung berdebar ini berlaku, ia akan diikuti dengan dahi berpeluh 2. Beliau juga kerap merasakan kesakitan pada dadanya.
3. Sering mencungap dan kadang-kadang kala sewaktu sembahyang pun mencungap. 4. Semakin tidak tahan atau alah dengan panas terik matahari dan jikalau kena panas, badannya akan banyak berpeluh dan tidak selesa. 5. Jikalau tahun lepas, kekerapan simptom-simptom di atas agak jarang namun kebelakangan ini, kekerapan kejadian semakin kerap sehingga satu kali serangan dalam setiap 2/3 hari. 6. Tapak tangannya.semakin basah.
Berdasarkan simptom yang saya perolehi saya terus menyoal tabiat permakanannya. Selepas mendapat data yang dikehendaki saya pun memberikan penjelasan 'Ahmad, engkau ni walau pun usia masih muda, jantung engkau sudah bermasalah. Punca masalah engkau ini


adalah kerana engkau kerap meminum Nescafe 3 in one. Nescafe adalah tidak baik dan merosak buah pinggang manakala krimer yang terdapat di dalam campuran ini sangat merosak jantung. Krimer ini bukan diperbuat dari susu tetapi adalah dibuat dari kelapa sawit (non dairy creamer)'
Selanjutnya saya menasihati Ahmad untuk melakukan perkara berikut untuk merawat jantungnya:
1. Elakkan dari meminum Nescafe yang merosak buah pinggang dan elakkan sama sekali apa jua jenis krimer yang dibuat dari selain susu (non dairy creamer) 2. Elakkan dari mengambil coffee mate kerana ia adalah
non dairy creamer 3. Elakkan makan ais krim kerana mengandungi krimmer yang tinggi 4. Elakkan susu pekat manis yang mengandungi krimer dari selain susu. 5. Elakkan memakan sebarang makanan yang mengandungi margarine 6. Elakkan memakan burger, naget, kentang goreng, potato chip dan segala yang sewaktu dengannya 7. Elakkan mandi selepas makan 8. Amalkan amalan: Ambil segenggam kacang hijau, rendam dalam air kira-kira 10 minit,selepas itu rebus asal masak dan bukan rebus sehingga pecah tanpa membubuh garam. Selepas itu buang air rebusan dan makanlah kacang hijau ini dan amalkan amalan ini setiap hari. 9. Boleh beli jintan hitam dan makan setiap hari atau pun belilah yang sudah siap diproses atas nama habbatussauda 10. Amalkan makan sayuran pahit seperti kailan, peria, pegaga, daun ubi, pucuk betik, ulam-ulam dsbnya. 11.. Kurangkan makan nasi lemak terutama sekali nasi lemak di kedai kerana mereka mencampurkan minyak masak kepada


nasi lemak agar nasi lemak ini kelihatan cantik berderai dan tidak melekat.

Kepada yang mulai menghadapi masalah dengan jantungnya atau yang sudah lama bermasalah jantung, bolehlah mengamalkan amalan di atas.



MJ #2 G.A!!

 Jom JOIN
:
klik
Syarat-syaratnya ialah :-

a) Warganegara Malaysia dan semestinya mempunyai alamat di Malaysia.
b) Menjadi follower blog CELOTEH MJ (tetapi kalau rasa tak mau follow pun tak pe terpulang..hehe)
c) Sila copy paste pic di atas dan diletakkan di sidebar korang beserta link ke entry ini.
d) Buat 1 entry ringkas berkenaan GA nie dan tinggalkan link penyertaan anda di ruangan kotak komen entry ini. (cth : Jom ramai2 kita meriahkan GA dari Celoteh MJ)
e) 3 pemenang akan dipilih secara rawak, jika penyertaan yg diterima menggalakkan, maka hadiah akan ditambah.. ( Hadiahnya akan di upload kemudian)
f) GiveAway bermula dari 1 Nov 2010 sehingga 26 Nov 2010 (08:30 pm)
g) Kalau korang nak tag ok je.. :)dan pastikan rakan anda tahu ye..
h) Itu saja..hehe
 
Ms SUnsweetz nk tag:


-siap sudah-



"Tolong Top Up Kan Untuk Sayer!!!"

huhu
jeng2x
addicted da Ms ngn G.A2x rakan blogger
anyway thankz to ALL
blogger
yang wat G.A
:
:
Jom JOIN
kLIK
:
:
jOM pAKAT RAMAI2X JOIN
nAK tagged
Qilah
Solihin (walaupun pak cik nie x JOin G.A)
hehe
-siap sudah-



The Chronicles Of Yaya 1st G.A

Jom
JOIN
best tu
:
:
:
Klik
Kat
:
:




Lalalalala
-siap sudah-
HAPPY BESDAY cik YAYA
saja wish awal hehe



G.A Abby Online Shopping

Hye Guys..
Let JOin this G.A
hehe
:
:
Bek punyer UNtuk Lady2x
coz hadiah dier menarik
semoga tuan punya blog mendapat 
keutungan yang lumayan
dgn hasil bisness online dier
aminnn
hehe
:
 hehe
:
:
NAK JOIN????
meh
Klik

:
:
 Tarikh TUTUP
15/12/2010
tau
Harap2x aku dpt beg tuu
sebab beg TU:
-LAWA
-cute
-EXCLUSIVE

-siap sudah-


Rabu, 24 November 2010

PEDAGOGY!!

TOMORROW!!
huhu
PEDAGOGY 
arghhhhh!
:
:
PEDAGOGY?
Apa tu?
kepada mereka yang nk jadi guru
mesti tau
hehe
:
:
:

itu subjek dak2x pendidikan=)
ESOK KUL 2.30PM-4.30PM
paper PEDAGOGY
Ms Sunsweetz
Wish ME gudluck yeah!
hehe


Selasa, 23 November 2010

esok PAPER SPN!!

esok paper
SPN
a.k.a
PEMBELAJARN SAINS & MATHEMATIC
WISH me GUDLUCK!
hehe


Ahad, 21 November 2010

Sekarang...^.^

sekarang aku kt U daa
sekarang aku kena study lebih  la!
sekarang aku agak sengkek 
disebabkan hujung semester
sekarang aku duk bilik single
sekarang aku pendiam(*le caya ke)
hihi
:
sekarang aku perlu lebih matang
sekarang aku perlu berazam
sekarang aku kena berfikir
sekarang aku susah esok aku senang
hihi
:
sekarang aku nk lek UMAH!!
sekarang aku da malaz study!
sekarang aku bosan!
sekarang entahla
hihi
:
sekarang aku nk jd AKU
sekarang aku rasa tension
sekarang a.k.a NOW!
hihi
:
:
:
ehm entah apa2x la 
aku merepek nie
hehe
anyway aku BOSAN + STRESS + NERVOUS
utk PAPER 23-29/11 nie hehe
-Ms Sunsweetz-


Sabtu, 20 November 2010

SABTU !! ~

salam!!
:
:
:
huhu
ehm esok aku da lek U
ehm
malasnyer rasanyae
X NAK BALIK!!!
UWAAA!!
HEHE
:
:
23/11/2010
da mula paper #3 aku
aduhai bila nk habis exam nie!!

:
:
:
:
bila nk grad nie
2 thun lama betul la.
hehe
:
=)





Jumaat, 19 November 2010

Jumaat Penghulu segala Hari

Dari Abu Hurairah r.a katanya Rasulullah SAW bersabda:“Kita (umat Muhammad) adalah yang terakhir (datang ke dunia) tetapi yang terdahulu (diadili) pada hari kiamat. Kita adalah yang paling dahulu masuk syurga, padahal mereka diberi kitab lebih dahulu daripada kita sedangkan kita sesudah mereka. Kita diberikan petunjuk oleh Allah akan kebenaran yang mereka perselisihkan itu yang Allah telah tunjukkan kepada kita iaitu Hari Jumaat. Maka hari ini (Jumaat) adalah untuk kita. Besok (Sabtu) untuk kaum Yahudi dan lusa (Ahad) untuk kaum Nasrani. “
 
(al-Bukhari)
 

HARI Jumaat – hari yang memang berbeza daripada hari-hari yang lain. Dari sudut lahiriah, 
hari Jumaat terasa lainnya kerana pada hari ini wanita-wanita yang bekerja akan memakai baju kurung. Malahan pelajar sekolah juga diwajibkan berbaju kurung bergantung kepada kehendak dan jenis sekolah. Bagi lelaki Muslim pula, mereka kelihatan segak dan bergaya dengan memakai baju Melayu. Pemandangan sebegini setidak-tidaknya membezakan hari Jumaat dengan hari-hari yang lain.

Jumaat juga berbeza daripada hari-hari yang lain kerana pada hari ini, lelaki Muslim akan mengerjakan solat Jumaat di masjid. Kedai-kedai, pejabat, jalan raya, pusat beli belah, kedai kopi dan di mana-mana tidak akan terlihat kelibat lelaki Muslim ketika solat Jumaat berlangsung. Di Bandar, kampung atau luar negara yang mempunyai sebilangan lelaki Muslim, akan sunyi seketika tanpa kehadiran mereka.

Itu suatu waktu dahulu. Hari ini juga, hari Jumaat masih menjadi hari yang istimewa dan “penghulu segala hari”. Masjid masih penuh dengan jemaah. Mereka berkumpul beramai-ramai seolah-olah seperti sebuah perjumpaan mingguan bagi orang Islam.

Suatu waktu dahulu, kita akan merasa pelik dan memandang serong kelibat lelaki Muslim yang ‘berkeliaran’ ketika solat Jumaat sedang berlangsung. Jika tidak boleh bersolat Jumaat atas sebab-sebab yang tidak boleh dielakkan, mereka tidak akan merayau-rayau atau memunculkan diri pada waktu solat Jumaat.

Kini, solat Jumaat masih ada. Jemaahnya juga ramai sehingga kaki tangga dan halaman masjid penuh dan meriah. Namun, di luar sana, terdapat segelintir manusia yang lupa bahawa mereka lelaki Muslim yang diwajibkan menunaikan solat Jumaat kecuali atas sebab-sebab tertentu yang tidak membolehkannya.

Mereka yang terlupa ini berjalan ke sana sini tanpa rasa hormat kepada solat Jumaat yang sepatutnya ditunaikan. Juga tiada rasa malu yang wujud dalam jiwa mereka apabila dengan megahnya memimpin tangan pasangan yang bukan muhrim, berjalan-jalan ‘mencuci mata’ di pusat membeli belah, pusat hiburan dan sebagainya. Malahan, ada juga yang mengambil kesempatan berpeleseran di taman bunga atau memadu kasih di mana-mana sahaja.

Pada waktu dahulu, rumah dan bilik air menjadi tempat persembunyian mereka yang malas mengerjakan solat Jumaat. Mereka akan duduk berkurung di rumah sehingga solat Jumaat selesai. Kini, pusat membeli belah menjadi tempat persembunyian yang efektif. Malahan bagi remaja pula, mereka rela berhimpit dan berpanas di dalam pusat snuker, pusat permainan video, kafe siber dan berpeleseran di mana-mana sahaja tanpa merasai nikmat bertemu dengan hari Jumaat dan menunaikan solat Jumaat yang wajib ke atas mereka.

Jumaat dikhabarkan sebagai hari yang istimewa dan mulia. Pada hari Jumaat berlakunya lima peristiwa yang penting, iaitu Allah ciptakan Adam a.s, Allah turunkan Nabi Adam a.s ke bumi, Allah mematikan Nabi Adam, dan pada hari itu juga ada satu saat yang tidak ada seorang hamba pun yang memohon sesuatu, kecuali Allah akan perkenankan permohonannya, selagi ia tidak meminta sesuatu yang haram. Pada hari itu juga akan terjadinya hari kiamat. Tidak ada satu malaikat pun, sekalipun yang amat dekat kedudukannya di sisi Allah, langit, bumi, angin, gunung, juga lautan, melainkan kesemuanya memohon belas kasihan pada hari tersebut.

Imam Al-Ghazali berkata bahawa Nabi s.a.w bersabda yang bermaksud, sebaik-baik hari yang terbit padanya matahari adalah hari Jumaat. Pada hari itu dijadikan Adam a.s. dan pada hari Jumaatlah terjadinya kiamat. Imam Al-Ghazali menambah bahawa Kaab Al-Ahbar (seorang tabiin dan ulama Yahudi yang memeluk agama Islam pada zaman Saiidina Abu Bakar) berkata, burung-burung dan haiwan apabila bertemu satu sama lain pada hari Jumaat mengucapkan "Selamat, selamat hari yang baik".

Setiap hari Jumaat, Allah s.w.t mengutuskan malaikat ke bumi, mencatat nama mereka yang ke masjid. Malaikat-malaikat akan ke langit menyembahkan apa yang dicatatnya. Allah s.w.t mengampunkan dosa-dosa mereka yang datang ke masjid.

Pada hari Jumaat juga, Allah s.w.t mengutus malaikat ke muka bumi. Di tangan mereka kalam-kalam emas, juga kertas-kertas daripada perak, berdiri di pintu-pintu masjid, mencatat nama mereka yang masuk masjid, dan mendirikan sembahyang Jumaat. Apabila telah sempurna sembahyang, mereka kembali ke langit lalu berkata: “Wahai Tuhan kami, kami telah catatkan nama mereka yang masuk masjid dan menunaikan Jumaat.”

Allah s.w.t berfirman yangbermaksud:
“Wahai malaikat-Ku, demi kemuliaan dan kebesaran-Ku, sesungguhnya Aku telah ampunkan mereka, tidak berdosa sedikit pun.”

Begitu besarnya hikmah hari Jumaat atau dalam bahasa Arabnya “Jumu’ah” yang berasal daripada perkataan “jama’a”, bermakna ‘berkumpul’. Berkumpul yang dimaksudkan di sini ialah menunaikan solat dan mendapatkan ilmu (melalui khutbah) dengan ‘duduk sama rendah berdiri sama tinggi’ bersama-sama jemaah lain tanpa mengira warna kulit atau pangkat, kekayaan, dan keupayaan. Pada waktu inilah, nilai ‘manusia itu sama, yang membezakannya hanyalah iman dan taqwa’ terbit tanpa disedari. Oleh hal yang demikian itu, hari Jumaat dikatakan hari untuk umat Islam berkumpul, memanjatkan doa serta membuat pelbagai amal kebajikan untuk mendapat keredhaan dan rahmat daripada Allah s.w.t.

Dari segi syarak, solat Jumaat ialah solat dua rakaat yang dilakukan secara berjemaah dalam waktu Zuhur, pada hari Jumaat di masjid atau tempat-tempat tertentu dan didahului dengan dua khutbah. Hukum solat Jumaat ialah fardu ke atas setiap lelaki Muslim yang memenuhi syarat-syaratnya seperti beragama Islam, akil baligh, berakal, merdeka, bermastautin dan tidak sakit. Oleh itu, jelaslah bahawa solat Jumaat adalah wajib ke atas setiap umat Islam kecuali hamba yang dimiliki, perempuan, kanak-kanak dan orang yang sakit.

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:

"Barang siapa yang dapat menunaikan sembahyang Jumaat, maka baginya di sisi Allah pahala seratus orang yang mati syahid. Dan barang siapa meninggalkan sembahyang Jumaat sebanyak tiga kali tanpa darurat, maka Allah akan mengecap hatinya.”

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman, apabila diserukan azan untuk mengerjakan solat pada hari Jumaat, maka bersegeralah kamu pada mengingati Allah dan tinggalkanlah jual beli.” (Al-Jumaah: 9)

Kewajipan solat Jumaat ke atas lelaki Muslim amat jelas. Hikmah dan kebaikan solat Jumaat juga sering disebarluaskan demi menjaga kepentingan solat Jumaat di kalangan lelaki Muslim. Kebenaran daripada al-Quran yang manakah yang hendak disembunyikan, demi mengejar keseronokan duniawi sehingga berkira dengan masa yang tidak sampai dua jam untuk menunaikan solat Jumaat bersama jemaah yang lain.

Jangan beri alasan bahawa khutbah yang dibaca oleh khatib membosankan. Itu ilmu. Ilmu yang dicari walau sebentar cuma, pahalanya amat banyak. Ya, kadangkala membosankan bagi kanak-kanak dan remaja sekolah yang masih mentah dalam memahami apa yang disampaikan oleh khatib.

Oleh itu, khutbah Jumaat harus selari dan sesuai dengan pendengarnya. Isu yang dipaparkan tidak perlu besar dan gah seperti tentang dakyah Barat serta gerakan anti Islam yang memang sedia diketahui umum. Sebaiknya khutbah Jumaat membicarakan perkara asas dalam masyarakat Islam dan hubungannya dengan Allah s.w.t.

Perkara-perkara asas yang boleh disentuh adalah seperti kepentingan menjaga saf, mengambil wuduk, kepentingan berbaik sesama jiran, adab berpakaian, hubungan ahli keluarga dan sebagainya. Pihak yang berkenaan harus mengambil peluang menjadikan khutbah sebagai medium terbaik menyampaikan sesuatu apatah lagi dalam suasana masyarakat Islam berkumpul bersama-sama menunaikan solat Jumaat.

Solat Jumaat jika dilakukan dengan sempurna bukan sahaja berfungsi sebagai penghapus dosa, mencegah perbuatan keji dan mungkar serta memantapkan jiwa dan sifat tawaduk dalam diri seperti solat wajib yang lain, malah ia juga berfungsi sebagai majlis ilmu.

Tidak menghormati solat Jumaat dengan berjalan ke sana sini, berseronok bersama pasangan dan sebagainya merupakan perbuatan yang keji. Masyarakat harus tahu hakikat itu. Bertindak menegur mereka yang lalai dan sengaja leka dengan hakikat kewajipan bersolat Jumaat adalah tanggungjawab yang dituntut.

Ibu bapa harus mendidik anak-anak dengan bersungguh tentang kepentingan dan kewajipan solat Jumaat. Sejak anak-anak kecil lagi, mereka harus diberitahu tentang nikmat dan hikmah solat Jumaat. Jangan lupa ceritakan juga keseronokan dan pahala amalan yang kita lakukan bukan sahaja untuk solat Jumaat malahan sepanjang hari Jumaat.

Amalan berterusan pada hari Jumaat seterusnya akan mendidik jiwa supaya sentiasa ingat kepada Allah s.w.t dan hidup bermasyarakat dengan baik setiap hari sehingga ke akhir hayat. Apakah sukar melapangkan masa hanya dua jam hingga tiga jam seminggu untuk menunaikan solat Jumaat yang pahalanya dan kebaikannya meliputi sepanjang hayat?

  
-Ms Sunsweetz-
 
 


"Miya's birthday giveaway"

lalallalala
join lagi G.A
hehe
:
:
kali nie Ms dijemput oleh tuan rumah G.A 
untuk join G.A
dier
terharu pulak
Thanz to Her
:
:
ok JOM
pakat ramai2x
join
best hadiah dier..
$$$$$
jeng2x
duit2x
hehe
duit tu jumlah sempena besday dier
RM12+RM11+RM10=RM33
12/11/2010
HEHE
:
kreatif tu!!
kredit to u!
:
:
Sapa2x nk join
le tgk
:
:
:
:
:



Ms Sunsweetz nak tagged:

hehe
-siap sudah-


Khamis, 18 November 2010

5 PAPER LAGI !!!

HYE u Ollz...
lama dah rasanya Ms Sunsweetz x update entri nie
huk3x
terbatuk2x
masuk dalam umh nie
byk habuk
:
:
:
dgn kuasa bulan 
Ms Sunsweetz membersihkan
segala kekotoran
dgn DAIA
hehe
:
:
ok2x
skrg Ms
NK STORY
ehm 23/11/2010-29/11/2010
:
:
ehm ada 5 PAPER lagi
aduh!!
ehm kawan doa kan sy
ramai dak U len da habis exam
tp U aku ni special siket
lebih utamakan
cuti hehe
bgus2x
ehm ok2x
kamu2x semua doakan kejayaan Ms ea=)
:
:
SAYANG KAMU semua!!!
emuuuah2x





-Ms Sunsweetz-


Khamis, 11 November 2010

11112010

YAHOOO!!
hehe
suka lak aku
yippie!!
esok paper 
OPTIC
:
:
walawey!!
hehe
ok2x
-Gambate-
-Chaiyok-
:
:
hehe
lets go continue to stay up
hehe
bek punyer!
thumbs up
=)


Rabu, 10 November 2010

10112010

hye u ollz
ehm entahlah 
x de perasaan sebenarnya
nape ea 'die' x fhm aku??
susah ea nk fhm aku..
ehm kalo la die tau apa yg berlaku semalam tu
adalah isi ati aku kan best!!
ehm x pela
sabar ea!!
~chaiyok~
ehm k la
aku nk out ni
nk study
OPTIK
jumaat nie
aku ada paper
wish me gudluck
n pray for my success
-love u ollz-
emuuuuahhh!!!


Chocolate Giveaway..YUMMY!!

yummy2x
nak3x
jom join
G.A ni
best blogger nie siap bukak kedai lagi
sape nk order le pergi 
:
:
le wat hantaran tau!!
hehe
sekarang kan hujung bulan ramai owg khwin
apa lagi g order
nnt le g tau Ms Sunsweetz Rasa choc tuuu..Yummy3x
:
:
dapnyer
ni hadiah dier
:
:
:

1st prize
CHOCOLATE in box of 24pcs(Worth RM30+postage RM10 = RM40)!!

2nd prize
CHOCOLATE in box of 12pcs(Worth RM15+postage RM 10 = RM 25)!!

3rd prize
CHOCOLATE in box of 9pcs(Worth RM10+postage RM 10 = RM 20)!!

Yg paling best, korang boleh tulis ape yg korang nak atas tu. mana tau boleh bg kat somebody special.

Yang lagi menarik!!
Every contestant akan dpt 10% discount untuk 1 kali pembelian mana2 choc dari dnialicious (kecuali yg sudah ada discount atau dalam promotion)..
So everybody is the winner! ^_^
 :
 :




-siap sudah-


"LYNN, NAK TOP UP!'

alang2x da hujung semester nie
mana tau
rezeki 
Ms Sunsweetz
hehe
walawey!!
TOP UP
$$$$$$$$

^>^

BEST tu!!
nak2x
hehe
ok
JOM join
G.A NIE
Klik SINI
:
:




TGK Tu!!
wow DIGI,MAXIS,CELCOM
hehe
U-MOBILE ada x?
HUHU
:



KENAPA lynn kena bg sy topup sebab
hdphone je canggih hakikatye
kdt kering je
hehe
so dgn G.A Lynn NIE
YANG MANTOP
lYNN YANG BEK ATI
APA SLAH NYER bERAMAL
DGN HDPHNE GUA NIE
HEHE
anyWAY
AKU NAK GAK HADIAH TU HEHE

OK lyNN!!
-SIAP SUDAH-




MummyKD-1st GiveAway

Jom Join 
G.A 
nie!!
best sgt3
Tgk La nilai Hadiah dier hehe
:
:
:
Hadiah 1st - RM66.66
Hadiah 2nd - RM44.44
Hadiah 3rd - RM22.22
:
:

 


Jom KLIK

-SIAP SUDAH-

  


Selasa, 9 November 2010

NOIR JEWELRY GIVEAWAY KEMBALI!!

MEH ABG2x Kakak2x Adeq2x Pak cik2x MOK cik2x
let try this G.A
hehe
:
:
:
JOM JOIN
:
:




wow!!
see
gift dier
best kan
apa lagi jom join...=)


1st PAPER=)

FUH!!!
alhamdullillah..lepas sudah paper pertama
ada lagi
:
:
:
WOW
6 PAPER
uish!!
WALAWEH
hehe
ehm anyway td Ms Sunsweetz
telah berjuang untuk menjawab paper
ISLAM & ISU-ISU SEMASA
byk gak la soklan past year
hehe
(*kebetulan bc past year question)
lalalalala
ok2x
doakan Ms Sunsweetz ea
Jumaat nie(12 November 2011)
PAPER
OPTIC lak!!
huhu
paper killer untuk diriku
owg len bese je kot
hehe



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...